Košík je prázdny
Kategória tovaru

AEROmodel 10 - MiG-21F-13/MiG-21U


Obsahuje vystrihovací papierový model v mierke 1:48 československej stíhacej a cvičnej verzie prúdového lietadla MiG-21 a to stíhací MiG-21F-13 a cvičný MiG-21U. V druhej polovici päťdesiatych rokov riešilo čs. …
Vaša cena 5,20
Vaša cena bez DPH 4,33
 
Dostupnosť Skladom > 5 ks
Odosielame v pondelok

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Obsahuje vystrihovací papierový model v mierke 1:48 československej stíhacej a cvičnej verzie prúdového lietadla MiG-21 a to stíhací MiG-21F-13 a cvičný MiG-21U. V druhej polovici päťdesiatych rokov riešilo čs. vojenské letectvo dilemu ďalšie perspektívy výzbroje stíhacieho letectva. Zavedením nadzvukových lietadiel MiG-19S, P a PM síce čs. letectvo prekročilo magickú hranicu ”jedného Macha”, avšak ďalšia méta dvojnásobku rýchlosti zvuku zostávala stále zatiaľ nepokorenou výzvou. Potreba získania nového lietadla sa tak stávala stále viac aktuálna. Po rokovaniach so ZSSR sa velenie čs. letectva dočkalo koncom roku 1961, kedy boli zo ZSSR dodané štyri kusy MiG-21F-13 "v rozsype" a jeden vzorový kus pre licenčnú výrobu. Dňa 20.4.1962 vzlietla prvé lietadlo zmontované v ČSSR z dodaných dielov. Pôvodné predpoklady licenčnej výroby počítali s výrobou 450 ks do r. 1965, avšak príprava výroby bola sprevádzaná nespočetnými problémami a plán výroby bol postupne znižovaný. Celkom bolo vyrobených 194 strojov. Začiatok prechodu stíhacieho letectva na MiG-21 chtiac nechtiac musel prebehnúť za absencie škár. Prvé tri cvičné dvojmiestne MiGy-21U prišli v apríli 1965 k Výcvikovej letke. Od marca do mája 1966 to boli ďalšie štyri a posledné štyri dorazili od júna do septembra 1967. Z celkom 11 lietadiel vyšlo na stíhacie pluky pravdepodobne len päť strojov. AEROmodel č.10 ponúka prvé dva z radu MiGov-21 nášho letectva.