Vaša cena | 12,40 € |
Vaša cena bez DPH | 10,33 € |
Dostupnosť | Skladom 3 ks |
Odosielame vo štvrtok 9.1. |
Po úspechu albumu Podvod, ktorý spracováva táborákové evergreeny Honzy Nedvěda, vydala jazzová zostava Viliam Spilka Quartet album Čakanie na Toma. Autorom všetkých skladieb je kapelník, gitarista a spoluzakladateľ jazzového festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka. "Naša nová doska neponúka taký zrejmý leitmotív ako predchádzajúci Podvod, ale dúfame, že má najmenej rovnako silné hudobné a vlastne aj mimohudobné oznámenie. Nazvali sme ju Čakanie na Toma a je venovaná hlavne našim deťom," hovorí Viliam Spilka. Inšpiráciou pre skladby na albume Čakanie na Toma boli predovšetkým deti väčšiny členov kapely. Tom je šesťročný syn saxofonistu Radka Zapadla a nemá to ľahké. Vlastne možno má, ale ľudia okolo neho nemajú – žije totiž s poruchou autistického spektra. Estetiku naznačenú v úvode nesú aj ďalšie skladby, konkrétne Ľavá noha, Deväť mačiatok, Rozhovor a tiež Jaromír Henderson, ktorá je poctou dvom výrazným osobnostiam svetovej jazzovej histórie i súčasnosti, Jaromírovi Honzákovi a Joe Hendresonovi. Jednoduché piesňové formy rozvíja parafráza ľudovky Ach synčeka, synčeka nazvaná Ach dcérka, dcérka, dekonštrukcia uspávanky Halí belí, alebo groteskná miniaturka Muška vnuknutá infantilným popevkom Sedí muška na stene. Svojím producentským vhľadom prispel výraznou mierou k finálnemu výsledku multiinštrumentalista a skladateľ Jiří Slavík. Veľmi rýchlo pochopil, o čo nám ide, a dokázal usmerniť moje intuitívne skladateľské pokusy," uvažuje kapelník. Sám Jiří Slavík dodáva: "Čakanie na Toma je silná a úprimná hudobná spoveď kapelníka a jeho troch kamarátov spoluhráčov, ktorých životy sú vzájomne prepojené. O vizuálnu stránku albumu sa spoločne s dizajnérom Richardom Procházkom postaral Roman Franc, ktorý kapelu fotografoval už v roku 2016 pre album Podvod. Čakanie na Toma nahralo kvarteto v štúdiu brnenského Divadla na Orlí a vydáva ho pri labeli Indies Happy Trails Records. Album v štúdiu nabral a zmiešal Pavel Kunčar, masteringu sa ujal Londýnčan Peter Beckmann zo štúdia TechnologyWorks, ktorý sa venuje zvukovej produkcii pre hviezdy kalibru Gregoryho Portera, Laury Mvuly alebo Jamieho Culluma.
Autor: Vilém Spilka Quartet