Vaša cena | 7,60 € |
Vaša cena bez DPH | 6,33 € |
Dostupnosť | Skladom 2 ks |
Odosielame v piatok 22.11. |
Úspechy prvých aviatikov vo svete na začiatku 20. storočia vyvolali záujem o letectvo aj v Rusku. Začali vznikať kluby nadšencov do aviatiky, do ktorých sa zapájali aj významné osobnosti ruského priemyslu. K jedným z podporovateľov z najvyšších kruhov patril člen cárskej rodiny veľkoknieža Alexander Michajlovič Romanov.
Spočiatku sa vtedy ruskí piloti školili vo Francúzsku a prví z nich sa z leteckých škôl vrátili na jeseň roku 1910. Už na jar 1910 sa v Petrohrade uskutočnil prvý letecký týždeň av septembri organizoval cársky aeroklub na komandantskom letisku prvý všeruský letecký deň. Počas vystúpenia tu zahynul jeden z prvých ruských pilotov, Lev Makarovič Macejevič. Vďaka spojeneckým vzťahom a výcviku ruských pilotov sa predovšetkým so svojimi lietadlami v Rusku presadili Francúzi. Pre vojenské letectvo boli zakúpené lietadlá Blériot, Deperdussin, Farman a Morane-Saulnier. Túto dominanciu si francúzske typy udržali aj počas 1. svetovej vojny, kedy ich doplnili aj britské, príp. ukoristené Nemecku a Rakúsku-Uhorsku. Avšak ani ruskí leteckí konštruktéri sa nechceli nechať zahanbiť. Dokument predstavujeme najvýznamnejšie z nich spolu s nimi vyvinutými strojmi a to v období do 2. Svetovej vojny. to v období do 2. svetovej vojny.