Košík je prázdny
Kategória tovaru

Hra pre tvorenie čísel - Nuly a číslice


Súprava 10 ks - pre 10 žiakov. Pomôcku je vhodné používať v 2. polroku 4. ročníka av 5. ročníku. Žiaci prúžok s nulami rozstrihnú na dve časti - pre tvorbu prirodzených čísel a desatinných čísel, číslice...
Vaša cena 1,20
Vaša cena bez DPH 1,00
 
Dostupnosť Skladom 3 ks
Odosielame vo stredu

Výpredaj tovarov tejto kategórie - zľavy až 80%


Podrobný popis

Súprava 10 ks - pre 10 žiakov. Pomôcku je vhodné používať v 2. polroku 4. ročníka av 5. ročníku. Žiaci prúžok s nulami rozstrihnú na dve časti - na tvorbu prirodzených čísel a desatinných čísel, číslice rozstrihajú jednotlivo. Pomôcka (hra) vedie k správnemu zostavovaniu, čítaniu i písaniu veľkých, event. desatinných čísel, •na orientáciu v číselných poriadkoch, •na orientáciu v číslach s niekoika nulami na konci alebo uprostred čísla. Príklady využitia (úlohy): a) Vymenujte jednotlivé poriadky postupne od základných jednotiek a ukazujte ich na nulách. b) Moje číslo má 3 jednotky, 2 desiatky, 5 tisíc. Prečítaj zostavené číslo. Na prečítanie čísla je dobré vyvolať viac žiakov. Koľko je v tomto čísle núl a na ktorom poriadku? Obmena: Na miesto desiatok polož päťku, na miesto desaťtisícov polož osmičku, ... Niekoľko žiakov číslo opäť prečíta. Zostavené čísla je vhodné zapísať na papier/do zošita. c) Vezmite si dve číslice (napr. 3 a 5) a zostavte číslo 30 500. Kontrolu vykonávajte dotazom na počet núl (Koľko núl je medzi 3 a 5, koľko za 5). Znova nechajte žiakov prečítať, rozložiť v desiatkovej sústave, zväčšiť/zmenšiť o 1, 10, 100, o štyri stovky, o dva desaťtisíce.... S rovnakými číslicami opakujeme úlohy zostavte číslo 50 300, 53 000, 503 000, ... , zostavte najmenšie štvorciferné číslo, najväčšie päťciferné číslo, .... d) Skladajte viacciferné čísla, ktoré niekto nadiktuje (napr. 43 070). Žiaci ďalej s číslom pracujú - číslo prečítajú, určujú jednotlivé poriadky (aj na preskáčku - koľko má toto číslo stoviek, desiatok, tisícov, jednotiek, desaťtisícov, čoho má 3, čoho 7, čoho 0, ...? Pozn.: Každý žiak pracuje so svojou pomôckou, učiteľ má dobrý prehľad o práci žiakov a ľahko ich skontroluje, upozorní na chybu.Žiaci potrebujú mať pocit, že ich učiteľ vidí všetkých.