Vaša cena | 16,30 € |
Vaša cena bez DPH | 13,58 € |
Dostupnosť | Skladom 5 ks |
Odosielame v utorok |
Jean-Pierre Rampal v Prahe/Kompletné supraphonské nahrávky Jindřich Feld – Koncert pre flautu a orchester, Sergej Prokofjev – Sonáta pre flautu a klavír D dur op. 94, František Antonín Rössler (Francesco Antonio Rosetti) – Koncert D dur, Franz Xaver Richter – Koncert D dur, Sonata da camera č. op. 29 Jean-Pierre Rampal – priečna flauta, Česká filharmónia / Václav Jiráček, Pražský komorný orchester / Milan Munclinger, Václav Neumann, Martin Turnovský. Alfréd Holeček – klavír, Viktória Švihlíková – čembalo Praha sa Jean-Pierrovi Rampalovi (1922–2000) stala už pri jeho prvej návšteve vzácnym miestom na mape sveta. Rampalova prvá cesta do krajiny východného bloku dala vzniknúť priateľstvu s iným mimoriadnym hudobníkom Milanom Munclingerom, s ktorým oi zdieľal vášeň pre barokovú hudbu. Práve vďaka Munclingerovej iniciatíve sa Rampal 31. 5. 1955 predstavil pražskojarnému publiku na beznádejne vypredanom recitáli s Alfredom Holečkom. (O iba štyri dni skôr Mstislav Rostropovič na Pražskej jari vykonal kompletné Bachove violončelové suity). Hneď nasledujúceho dňa urobil Rampal prvý z radu nahrávok pre Supraphon – Prokofjevovu sonátu. Do roku 1956 potom vznikli premiérové nahrávky sonát F. Bendy a FX Richtera, koncertov Stamitza, Rosettiho a predovšetkým – s Pražským komorným orchestrom pod Munclingerovým vedením – koncerty Richtera a Bendy. Výnimočnosť posledných dvoch dokladá aj ohlas medzinárodnej kritiky: doska bola ocenená Grand Prix du Disque de l'Académie Charles Cros. Rampalova supraphonská diskografia sa uzavrela nahrávkou s Českou filharmóniou z apríla 1958: flautový koncert vtedy 33-ročného Henricha Felda aj meno skladateľa sa dostalo do medzinárodného povedomia práve vďaka Rampalovi. Praha zostala aj v neskorších rokoch tomuto fenomenálnemu flautistovi miestom návratov na koncertné pódia i stretávanie sa so vzácnymi a blízkymi priateľmi. Pražské odtlačky Jean-Pierre Rampala – legendárne nahrávky v novo remasterovanej podobe.